Форма входу

Зареєструватися
Реклама
Сертифікат


Освітлення «А навколо синій вечір сині чари розпустив»

Освітлення «А навколо синій вечір сині чари розпустив»

Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів зі світлом як засобом виразності; розвивальна: формувати в дітей образне, логічне, просторове мислення; розвивати комбінаторні здібності, навички та вміння передавати освітленість, визначати тон; продовжувати формувати вміння аналізувати; навчати міркувати; виховна: виховувати в учнів уважність; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: ілюстрації з різним ступенем і кольором освітленості; кольорові скельця або шматочки кольорових пластикових пляшок; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи; аудіозапис твору Ф. Шопена «Ноктюрн».

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Урок має спиратися на знання, яких учні набули в попередні роки навчання (див. «Усі уроки образотворчого мистецтва. 1—3 класи»).

Тип: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• Яким буває світло? (Таким, що падає, і відбитим.)

III. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

Сонячного полудня та місячної ночі, туманного ранку та під час заходу сонця освітлення різне. Залежно від світла змінюються й кольори.

Якщо ясного дня спостерігати за сонцем, то можна помітити, що опівдні воно схоже на білий диск, після полудня набуває жовтуватого відтінку, ближче до вечора жовтий колір змінюється на оранжевий, а потім і на червоний.

У світлі місяця найбільше зелених і блакитних променів. Тому місячної ночі, крім білих предметів, особливо помітними стають світло-зелені та світло-блакитні, а червоні здаються сірими або чорними. Під світлом місяця червоні промені дуже слабкі, а це означає, що предметам червоного кольору майже нічого відбивати. Художники враховували ці особливості, зображуючи місячну ніч.

Навчальні вправи

Варіант 1. Вправа із жовтим кольором

На вологому аркуші паперу в центрі пензлем ставлять жовту крапку, а потім пензель ведуть коловими рухами від центра до краю так, що поступово крапка в центрі стає непомітною. При цьому можна злегка розбавляти фарбу водою. Зовні залишається край білого паперу. Якщо придивитися, то здається, що відбувається не розмивання кольору від центра до краю, а навпаки — згущення від краю до жовтої крапки всередині.

Якщо ви спостерігали рано-вранці, як на обрії з’являється перший промінь сонця, то, напевно, помітили, що першим пробиває нічну темряву синій колір. Це світло, яке пронизує пітьму і освітлює її, перетворює чорний колір на синій.

Варіант 2. Вправа із синім кольором

На вологому аркуші паперу пензлем проводиться синє коло. Для цього блакитну та ультрамаринову фарби змішують так, щоб вийшов насичений синій колір. Потім пензель ведуть по колу, поступово звужуючи коло до центра. Одночасно додають води. Центр кола залишається майже безбарвним.

Кольори перетворюються таким чином, що перехід від світлої плями в центрі до темного кільця збоку стає зовсім непомітним. По краю темно-синього кільця проводять чорне кільце. Якщо цей експеримент вдався, ви відчуєте внутрішнє сяйво, що виходить із центра.

Відчуття згасання світла дає жовтий колір, а відчуття освітлення пітьми — синій.

Уранці і ввечері світло набуває теплих тонів, тому що сонячне проміння, пробиваючись крізь товстий шар атмосфери, втрачає значну кількість холодних кольорів. Цей шар повітря і дрібних частинок пилу в ньому затримує сині, блакитні та фіолетові промінчики-уламки.

 Організація сприйняття творів мистецтва

 Учитель пропонує учням розглянути картини І. Айвазовського, Джачінто Джиганте або А. Куїнджі (за власним вибором), що зображують різний час доби.

 Учні класу об’єднуються у групи.

 Кожна група повинна скласти розповідь за однією з картин, відповідаючи на такі навідні запитання:

 • Що зобразив художник?

 • Який час доби зображено на картині?

• Що є джерелом світла?

• Яке ми бачимо світло — холодне чи тепле?

• Які кольори переважають у картині?

• Які почуття викликає в нас те, що ми бачимо?

• За допомогою яких засобів художники передають час доби?

Творче завдання

Слово вчителя

Уявіть тихі осінні сутінки.

Створіть власний пейзаж, використовуючи хроматичні й ахроматичні кольори.

Пояснення до творчого завдання

Спочатку визначте композицію та олівцем намітьте головні об’єми. Те, що буде розташоване ближче до нас, зробіть більшим за те, що розташоване вдалині.

Виконайте малюнок фарбами.

Пам’ятайте: для того щоб малюнок був виразнішим, темні об’єкти потрібно розташовувати на світлому фоні, а світлі об’єкти, навпаки,— на темному.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

Робота супроводжується аудіозаписом «Ноктюрна» Денис Р. (13 років) «Літня ніч» Ф. Топеня.

 Схема послідовності виконання малюнка олівцем

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під час обговорення робіт потрібно акцентувати увагу учнів на передаванні стану та настрою. Учні мають аналізувати роботи товаришів, обґрунтовувати свою точку зору.

Із малюнків створюють виставку «Мрії осінньої ночі».

Коментар

Учні мають демонструвати засвоєння знань про світло як засіб виразності; демонструвати навички й уміння передавати освітленість.

VI. Домашнє завдання

Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома за допомогою акварельних фарб або гуаші.



Категорія: 4 Клас Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (29.11.2014)
Переглядів: 682 | Рейтинг: 0.0/0

Можливо вам також будуть цікаві наступні конспекти:
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.


Зареєструватися
Реклама
Статистика

Онлайн всього: 12
Гостей: 12
Користувачів: 0

Сьогодні до нас завітали:


Яндекс.Метрика
  Рейтинг@Mail.ru