Головна » Конспекти » 3 Клас » Образотворче мистецтво

Натюрморт.Квіти для мами

Тема .Натюрморт. Квіти для мами
Мета: навчальна: продовжувати закріплювати знання учнів про живопис і один із його жанрів — натюрморт; навчати малювати в жанрі натюрморту; розвивальна: продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати природні форми; виховна: виховувати в учнів уважність; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості.
Тип: комбінований урок.
Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.
Коментар
Натюрморт — французьке слово nature morte, яке буквально означає «мертва природа». У натюрмортах зображують не тільки неістот, але й фрукти, квіти, рибу чи дичину.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Девіз уроку: «Ми працю любимо що в творчість перейшла»
ІІ . Актуалізація опорних знань і вмінь
Легенда про волошку
Одного разу закохалася русалка в молодого красивого парубка Василя. Здалеку під прикриттям очерету невідривно слідкувала вона за красенем-юнаком.
Але одного разу, коли підійшов Василь до річки умитися, вона не витримала і постала перед ним у всій своїй красі. Вони покохали одне одного, і стала русалка кликати юнака у свою водну стихію, а Василь умовляв її залишитися на землі. У всьому в них було розуміння, не могли вони лише домовитись, де їм жити разом. І коли зрозуміла русалка, що не залишить Василь-хлібороб свою рідну землю, у відчаї перетворила його в скромну квітку, що росте на полях, але цвітом нагадує голубу стихію.
Люди ж співчуваючи молодому хлопцю і його матері, в якої він був один, в пам´ять про нього назвали цю квітку іменем юнака – Васильком. Може через те в багатьох районах України волошку називають саме так – "васильок”.

Волошки
Цвітуть в душі моїй волошки,
Такі прекрасні,особливі.
Немає суму ані трошки!
Лиш тільки, кольори грайливі.
Вони для мене, наче скарб,
Багатше, сяючої брошки,
В життя моє, принесли фарб,
Небесні ангели — волошки!Запитання
• Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
(Живопис — вид образотворчого мистецтва, при якому картини виконуються фарбами. Живопис — це вид образотворчого мистецтва, що створюється фарбами, нанесеними на тверду поверхню (напнуте полотно, картон, дерево, папір). Основа живопису — фарба, колір. Разом зі своїми помічниками — лінією та світлотінню — колір створює художній образ. (Опис картини за вибором учителя.)
Графіка — відбитки та малюнки олівцем, фломастерами, крейдою, тушшю тощо.
Скульптура — вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об’ємну форму.
Декоративно-прикладне мистецтво — вид мистецтва, суть якого Полягає у виготовленні предметів, що мають художні якості і призначаються для задоволення практичних (ужиткових) потреб людини.
Портрет — зображення людини.
Пейзаж — зображення природи.
Натюрморт — зображення фруктів, квітів, овочів тощо.
Анімалістичний жанр — зображення тварин у творах художників.
Релігійний жанр — твори на релігійні теми.)

• Якими матеріалами та інструментами користуються художники-живописці?
• Які засоби виразності живопису вам знайомі?
ІII. Вивчення нового матеріалу
Що таке натюрморт? «Натюр» — «природний», «природа»; «морт» — «мертва». Отже, «натюрморт» — «мертва природа». Натюрморт — французьке слово nature morte, що буквально означає «мертва природа». У натюрмортах зображують не тільки неістот, але й фрукти, квіти, рибу чи дичину. У Голландії наприкінці XVII століття такі картини називали stilleven — нерухома натура, а англійці — still life — зупинене, завмерле життя. Малюючи натюрморт, художник немов вигукує: «Завмри!» Не зникни, не вмри, а завмри, зупини свій рух. Багаторазово змінювався натюрморт за свою чотирьохсотрічну історію. У Фландрії був він великою картиною, яскравою, помітною, до країв заповненою купами дичини, м’ясними тушами, усілякою городиною. Голландські художники писали натюрморти невеликих розмірів, зображували одне яблуко, зелену гілку, тарілку. Колорит обирали м’який, золотаво-коричневий. Майстри натюрморта прагнули відобразити у своїх роботах різноманіття світу, в якому кожний об’єкт — чи то предмет, квітка або фрукт — володіє неповторними властивостями, гідними бути відображеними на полотні. Це прагнення відбилося у віртуозному передаванні фактури — крихкого прозорого скла, рум’яних ніздрюватих булочок, лимону, з якого тече сік, запітнілих виноградин. Утім, властивості предмета не обмежуються його зовнішньою формою, і живописці XVII століття, складаючи композиції натюрмортів, втілювали складні явища та поняття за допомогою певного розташування речей.
Одне з понять, яке не можна зобразити,— час. Як його показати, зобразити? Старовинні натюрморти дозволяють зробити висновок про те, яким його уявляли собі люди XVII сторіччя. У великому «Натюрморті з фруктами», створеному голландським живописцем Балтазаром ван дер Астом у 1630 році, представлені квіти у вазі, комахи, птахи й купа розсипаних по столу фруктів. Майстер дуже уважний до кожної деталі — ретельно виписаний орнамент на вазі, краплі роси на листі персика, примхливий блиск мушель і плямочки псування на фруктах. За задумом автора, картина повинна бути наділена не тільки достовірністю, але й життям, галасливим і рухливим: по перекинутому кошику підіймаються два папуги, над фруктами пурхають метелики й бабки. Більше того, ван дер Aст спромігся передати в натюрморті мить часу — один персик щойно скотився зі столу і падає: час немовби зупинився.
Поступово натюрморт із майстерень великих художників перебрався в навчальні класи.
Сьогодні цей жанр образотворчого мистецтва — символ і часу, і відображення думок і настрою художника, його ставлення до світу.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Організація сприйняття творів мистецтва
(Учитель пропонує учням розглянути репродукції натюрмортів, що виконані видатними художниками; пропонує уважно роздивитися картини; скласти усний твір-опис за картиною, яка найбільше вразила; визначити, якими засобами виразності скористався художник для відображення свого ставлення.) Велику любов до землі, до її чудових плодів ми бачимо в натюрмортах художника Петра Петровича Кончаловського. Він із дитинства із захопленням малював овочі, плоди і квіти. І ця пристрасть залишилася в нього на все життя. Художник захоплювався пружним бузком — то темно-ліловим, то білим, то бузковим. Він пише блідо-рожеві фіалки та яскраві троянди, пише дуже дбайливо, милуючись контурами пелюсток і прагнучи не пропустити жодного відтінку.
Творче завдання
Тепер ви знаєте, що натюрморт — це один із жанрів у живописі. Тож давайте спробуємо й ми створити натюрморт із квітами.
Пояснення до творчого завданняПлан виконання роботи.
Спочатку визначте розташування предметів.
Потім олівцем намітьте їх загальну форму

Порівняйте малюнки з натурою і переходьте до деталей (плями, смуги, корінці та інше).
Тепер починаємо малювати фарбами.
Спочатку потрібно на палітрі підібрати найсвітліший колір предмета, а потім вкрити ним всю поверхню малюнка, крім відблиску, він залишається білим.

(Під час виконання творчого завдання вчитель демонструє учням покрокову схему малювання натюрморту.)
Малювати квіти — не таке просте завдання, як здається на перший погляд. Петро Кончаловський наголошував своїм учням: «Квітку не можна писати «аби як», простими мазками, її треба вивчати так само глибоко, як і все інше. Квіти — великі вчителі художників: для того щоб розібрати будову троянди, слід докласти не менше праці, ніж під час вивчення обличчя людини».
Але пам’ятайте правила роботи на уроці:
1. Будьте уважні і охайні.
2. Будьте обережні з гострими кінчиками пензлів.
3. Надійно поставте скляночку з водою.
4. Працюйте спокійно, бер різких рухів.
5. Не відволікайтесь самі і не заважайте іншим.
6. Користуйтесь серветками.
7. Пам’ятайте про порядок на робочому місці.
І пам’ятайте, що девіз нашого уроку «Ми працю любимо, що в творчість перейшла». А ми на наших уроках вчимося розвивати свої творчі здібності.
Супроводжувати нашу роботу буде музичний колаж пісень про Україну та рідний край.
ІІІ. Практична робота.
V. Підбиття підсумків
• Вернісаж кращих робіт.
• З яким видом образотворчого мистецтва ми сьогодні познайомилися?
• Що таке натюрморт?
• Як треба розташовувати предмети? (Ближчі – нижче, дальші – вище).
• Як наносимо фарбу? (Від світлого кольору до темного).
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: karpenko (02.04.2017)
Переглядів: 1008 | Рейтинг: 0.0/0

Можливо, вам будуть цікаві ці конспекти

Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл...
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка»
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі)
Народні іграшки з глини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]