Форма входу

Зареєструватися
Реклама
Сертифікат


Комп’ютерна підтримка української мови. Звуки голосні й приголосні. Програма “Незвичайний поїзд”

Урок 27

Тема: Комп’ютерна підтримка української мови. Звуки голосні й приголосні. Програма "Незвичайний поїзд”

Мета: 1. Повторення і закріплення матеріалу з української мови про звуки.

2. Формування вміння працювати з теоретичним матеріалом підручника, знаходити в ньому потрібну інформацію.

3. Розвиток мовленнєвих та творчих здібностей, логічногомислення, уваги, пам’яті.

4. Виховання культури мовлення.

Обладнання:  ПК із завантаженою програмою «Сходинки до інформатики» , предметні малюнки, мовні ігри «Віднови слово», «Вередливий звук», дорожні знаки.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Перевірка відсутніх учнів, перевірка обладнання.

2. Повторення правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі.

Ситуаційне завдання.

Мальвіна вирішила прикрасити свою кімнату. На монітор вона поставила красивий вазон, біля клавіатури – вазу з квітами, а на мишку - серветку. На екрані з’явивсяяскравий метелик.

- Які правила безпеки порушила Мальвіна?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Гра "Чи знайомі тобі ці знаки?”

Учитель показує знаки: "Пішохідний перехід”, "Увага діти”, "Рух заборонено”.

2. Подумай і дай відповідь.

- Де повинні ходити пішоходи?

- Чи можна гратися на проїжджій частині вулиці?

- ЗАГАДКА.Три кольорові ока маю

По черзі ними я моргаю

Усім людям помагаю.

- Для чого потрібний світлофор?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Підготовча вправа

У слові записаного на дошці С В І Т Л О Ф О Рпорахуйтекількість букв і звуків. Визначте скільки в цьому слові голосних і скільки приголосних звуків.

2. Повідомлення теми уроку.

- Ми виконали завдання, яке вам відоме з уроків мови. Саме на уроках з мовиви вивчили букви й звуки. Отже, і тема сьогоднішнього уроку пов’язана з буквами і звуками. А назва її "У царстві букв і звуків”.

ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Вступне слово вчителя.

- З чого складається мова?

- За допомогою чого утворюються слова?

- Чим відрізняються звуки і букви? (Звуки ми чуємо йвимовляємо. А буквами позначаємо звуки на письмі. Букви ми пишемо та читаємо.)

2. Робота за підручником.

- Читання учнями 1, 2, 3 абзаців на ст.. 54

- Виконання вправ разом із гномиком і Ганнусею.

3. Тренувальні вправи.

А)Гра "Вередливий звук”.

Ігрова ситуація: "Жив собі, був собі звук К у словах завередував і втік. Потрібно звук піймати і поставити на місце.”

*ІТ,*АШТАН,*ВІТИ,БУ*ВАР.

Б)Робота в групах.

Гра "Віднови слово”. Склади із двох чи трьох приголосних якомога більшеслів, доповнюючи тільки голосними.

І група:КТ( кіт, кит, тік…)

ІІгрупа: БК( бік, бак…)

ІІІ група: СМ( сім, сом…)

4. Хвилинкавідпочинку.

V. Практична роботаза комп’ютером.

1.Пояснення вчителя з елементами бесіди і демонстрація роботи програми "Незвичайний потяг”.

Інструкція для вчителя.

Учень збирає речення-поїзд з окремих слів-вагонів. Щоб приєднати вагон до поїзда, він має визначити та вказати кількість голосних та приголосних звуків у слові.

Поясніть учням принцип роботи елементів керування "трекбар” (бігунок-регулятор). Необхідно схопитись мишею за бігунок та пересунути його у потрібну позицію.

Коли учень виставить кількість голосних та приголосних звуків у слові, що на вагоні, він має натиснути кнопку, що посередині (або клавішу "пропуск" чи "Enter”). Якщо він правильно порахував звуки у слові, на семафорі загориться зелене світло, і паровоз поїде далі. Якщо ж учень помилився, світло семафора лишиться червоним, і паровоз не поїде. Таким чином, не давши правильної відповіді, учень не зможе продовжити гру.

За один сеанс гри учню пропонується 5 речень.

Додаткові функції прихованого меню.

"Режим”. Програма має два режими роботи: "Голосні / приголосні” та "Тверді / м’які”. У другому режимі необхідно полічити кількість твердих та м’яких приголосних у слові.

"Порядок речень”. Програма зчитує речення з файлу "Паровоз. Ini”, який знаходиться в тій самій папці, що й сама програма. Вчитель може визначити, в якому порядку пропонувати учню завдання — всі речення послідовно чи у випадковому порядку.

"Редагувати файл речень”. База речень цієї програми також відкрита для змін. Відкривши файл речень для редагування, ви побачите, що після кожного слова у квадратних дужках зазначено його звукову модель. Але, друкуючи речення у файлі, ви можете про це не турбуватись. Програма обладнана фонетичним аналізатором. Вона автоматично побудує відсутні у файлі звукові моделі й надасть вам можливість перевірити їх та в разі необхідності виправити. Друкуйте кожне речення у файлі в окремому рядку й не переносьте слова речення в інший рядок. Уникайте надто довгих речень. Кількість літер у реченні має бути не більшою за 35.

Цей пункт меню не доступний під час сеансу гри.

Кнопка "Розпочати” розпочинає сеанс гри, а "Припинити” — перериває гру.

2. Практичнароботаучнівзакомп’ютером.

Учніпідкерівництвомвчителя працюютьзакомп’ютером10-15 хв.

3. Фізкультхвилинкадляочей.

VІ.Творчаробота.

1. Роботавпарах.

- Роботазапідручникомст.55

Прочитай речення, в якому пропущенні букви, що позначають голосні звуки.

- Допоможітьклоунускластиякомогабільшеслів.

- Логічнавправа"Хтозайвий”.

VІІ. Підсумок уроку

- - Чимцікавийбувурок?

- Що найбільше сподобалося?

- Коли відчували труднощі?

- Де будемо застосовувати отримані знання і вміння?



Категорія: 2 Клас Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 1199 | Рейтинг: 0.0/0

Можливо вам також будуть цікаві наступні конспекти:
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.


Зареєструватися
Реклама
Статистика

Онлайн всього: 81
Гостей: 81
Користувачів: 0

Сьогодні до нас завітали:
irusy1204, Ірис, bejenartatyana, nmkhabarova

Яндекс.Метрика
  Рейтинг@Mail.ru